Τετάρτη 30 Σεπ, 2020 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Της Τσικνοπέμπτης...

Της Τσικνοπέμπτης...

Η Τσικνοπέμπτη είναι μια ιδιαίτερη μέρα.
 
Είναι μια μέρα όπου «επιβάλλετε» η κατανάλωση κόκκινου κρέατος αφού ακολουθεί η νηστεία της Σαρακοστής.
 
Από την άλλη αν αναλογιστούμε τις γενικότερες συνήθεις μας σαν λαός, η συγκεκριμένη μέρα δεν διαφέρει και πολύ από κάποια άλλη, αφού το κρέας (ειδικότερα το κόκκινο) ήδη το καταναλώνουμε σε μεγαλύτερη δοσολογία από αυτή που μας αναλογεί.
 
Αυτό που πρέπει όμως να προσέξουμε ιδιαίτερα την Τσικνοπέμπτη είναι να μην χάσουμε το μέτρο, χάριν της παράδοσης, κάτι το οποίο μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει γενικότερα.
 
Πως όμως θα το επιτύχουμε αυτό;
 
Αρχικά, αφού ήδη γνωρίζουμε πως τη συγκεκριμένη έχουμε προγραμματισμένο φαγοπότι, φροντίζουμε τις προηγούμενες μέρες να είμαστε πιο προσεκτικοί.
 
Εννοείται δεν πρέπει να μείνουμε νηστικοί και αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί κάποιος να κάνει. Απλά προτιμούμε κυρίως μαγειρευτά φαγητά (όσπρια, λαδερά) και κρατάμε τα βραδινά μας πιο ελαφριά κυρίως με σαλάτες.
 
Όσο για την μέρα της Τσικνοπέμπτης θα φροντίσουμε τα εξής:
 
  • Να έχουμε ένα πλήρες πρωινό (επιλογές από δημητριακά, φρούτα, φρυγανιές ολικής με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, αυγό, μέλι)
 
 
  • Κρατάμε τα ενδιάμεσα μας (πρωί και απόγευμα) όπως κάθε μέρα κυρίως με επιλογές φρούτων
 
 
  • Φροντίζουμε σε πρώτη φάση να μην αποφύγουμε το μεσημεριανό. Είναι πολύ σημαντικό να μην μείνουμε νηστικοί όλοι μέρα μόνο και μόνο επειδή θα έχουμε φαγοπότι το βράδυ. Το μεσημεριανό μας γεύμα μπορεί να είναι κάτι ελαφρύ όπως σαλάτα με τυρί, ή ένα τοστ με γαλοπούλα-τυρί ή μικρή ποσότητα οσπρίων με σαλάτα
 
 
Φθάνοντας στην ώρα του βραδινού τώρα, είναι προφανές και κατανοητό πως το κρέας θα έχει την τιμητική του.
 
 
Φυσικά και θα το προτιμήσετε και δεν θα το στερηθείτε φτάνει κάνετε μια σωστή επιλογή των φαγητών με τα οποία θα γεμίστε το πιάτο σας.
 
Είναι σημαντικό να έχουμε υπόψη μας όμως ορισμένες σημαντικές παραμέτρους προκειμένου να κυλήσει ομαλά η βραδιά όπως:
 
  • Φροντίστε να υπάρχει πάντα σαλάτα στο πιάτο (είτε κρύα είτε ψητά λαχανικά)
 
 
  •  Ακολούθως θα κάνετε μια σωστή επιλογή των κρεατικών με όσο το δυνατό λιγότερα λιπαρά, με σειρά προτίμησης κοτόπουλο, χοιρινό, βοδινό
 
 
  • Μπορείτε να συνοδέψετε το γεύμα σας με πατάτες (jacket), ρύζι ή πίτα, αποφεύγοντας όμως λιπαρές σάλτσες όπως μαγιονέζες, αντικαθιστώντας τα με ταχίνι, τζατζίκι, μουστάρδα. Πολύ σημαντικό ρόλο εδώ παίζει η ποσότητα για αυτό καλό θα ήταν εάν θέλουμε να συνοδέψουμε το φαγητό μας με σάλτσες αυτό να γίνει με απόλυτη προσοχή στις ποσότητες
 
 
  • Απαραίτητη είναι η κατανάλωση νερού, ειδικά πριν αρχίσετε να τρώτε, μειώνοντας έτσι ως ένα βαθμό, το αίσθημα της πείνας
 
 
  • Σημαντικό επίσης η αποφυγή επιπρόσθετης προσθήκης αλατιού, καθώς τα φαγητά είναι ήδη επιβαρυμένα με νάτριο και περεταίρω προσθήκη θεωρείτε υπερβολική
 
 
  • Όσον αφορά το αλκοόλ, το κρασί και η μπύρα θεωρούνται ιδανικές επιλογές για ένα τέτοιο βράδυ πάντα όμως μέσα σε λογικά πλαίσια, χωρίς υπερβολές
 
 
  • Μια τελευταία αλλά εξ ίσου σημαντική παράμετρος αφορά το πόσο γρήγορα θα τελειώσουμε το γεύμα μας. Είναι εύκολο να παρασυρθούμε με την παρέα και να φάμε και να πιούμε παραπάνω από αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε. Επειδή όμως χρειαζόμαστε κάποια λεπτά μέχρι να λάβουμε το μήνυμα ότι το σώμα δεν χρειάζεται άλλο φαγητό και να δημιουργηθεί έτσι το αίσθημα πληρότητας, καλό θα ήταν να τρώμε αργά, απολαμβάνοντας έτσι το φαγητό και την παρέα δίνοντας χρόνο στον εαυτό μας να χορτάσει, και να διευκολύνει την πέψη
 
 
 
* Χρυσόστομος Ηλιάδης, κλινικός διατροφολόγος- διαιτολόγος, BSc, MSc (Med Sci), MBA, Τηλ 22767656 και 96700100
 
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας