Δευτέρα 19 Αυγ, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Υπερτροφές που παρασκευάζονται στην Κύπρο

Υπερτροφές που παρασκευάζονται στην Κύπρο

1. Κυπριακό Πρόβειο Γιαούρτι

Εκ φύσεως έχει χαµηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και είναι µια εξαιρετική πηγή προβιοτικών και χρήσιµων µικροοργανισµών που βοηθούν τη ρύθµιση της πέψης και ενδυναµώνουν το ανοσοποιητικό σύστηµα.
 
Επίσης είναι πλούσιο σε ασβέστιο που είναι απαραίτητο για υγιή οστά. Το ασβέστιο επίσης βοηθά ώστε να έχουµε επίπεδη κοιλιά. Το ασβέστιο ειδοποιεί τα λιποκύτταρά σας να αποβάλουν λιγότερη κορτιζόλη, κι έτσι είναι ευκολότερο να αποφύγουµε το λίπος γύρω από το στοµάχι. Τα αµινοξέα στο γιαούρτι επίσης έχουν ιδιότητες καύσης λίπους.
 
Απολαύστε το µε φρούτα για πρόγευµα ή µε τον παραδοσιακό τρόπο, ως συνοδευτικό σε πολλά παραδοσιακά πιάτα όπως κρέατα σχάρας και ντολµάδες.

 
2. Λουβί
 
Ένα βασικό πιάτο στην Κυπριακή κουζίνα, το λουβί έχει εκφύσεως χαµηλή περιεκτικότητα σε λίπος και ψηλή περιεκτικότητα σε πρωτείνη και ίνες.
 
Οι ίνες µπορεί να βελτιώσουν το πεπτικό σύστηµα και να ανακουφίσουν καταστάσεις όπως η δυσκοιλιότητα.
 
Επίσης έχει ψηλό σίδηρο που βοηθά στην πρόληψη αναιµίας και µπορεί να είναι µια χορτοφαγική εναλλακτική επιλογή για το κρέας.
 
Το λουβί είναι µια από τις καλύτερες πηγές φυλλικού οξέως ή Βιταµίνης Β που βοηθά την ανάπλαση κυττάρων και τη χρήση άλλων βιταµινών στη δίαιτα όπως της Β12. Το λουβί παραδοσιακά σερβίρεται µε λεµόνι, κρεµµύδι, αγγουράκι, ντοµάτες και τόνο και µπορεί να αποτελέσει ένα δροσερό γεύµα λίγων θερµίδων τις ζεστές καλοκαιρινές µέρες.
 
3. Πλιγούρι

Το πλιγούρι µπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσµατικό εργαλείο για απώλεια βάρους. Είναι ακόµα µια υπερτροφή µε ψηλή περιεκτικότητα σε πρωτείνη και ίνες και αυξάνει τον κορεσµό που σηµαίνει ότι νιώθουµε χορτάτοι ενώ καταναλώνουµε λιγότερες θερµίδες.
 
Επίσης έχει ψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, ένα ουσιώδες µέταλλο για τη λειτουργία των µυών.
 
Πρόσφατες µελέτες έδειξαν επίσης ότι µια δίαιτα µε ψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο µπορεί να µειώσει την αρτηριακή πίεση.

Απολαύστε το µε τον Κυπριακό τρόπο, µαγειρεύοντάς το µε µικρά ζυµαρικά, κρεµµύδια και σάλτσα ντοµάτας αλλά βεβαιωθείτε ότι θα προσθέσετε µικρές ποσότητες ελαιόλαδου κατά την παρασκευή για να αποφύγετε επιπλέον θερµίδες.
 
Μπορείτε επίσης να το προσθέσετε στις σαλάτες ή να φτιάξετε Ταµπουλέ, ένα παραδοσιακό Λιβανέζικο πιάτο.
 

 
4. Μούσµουλα, Μέσπιλα

Τα µούσµουλα είναι ένα εύγευστο παραδοσιακό καλοκαιρινό φρούτο µε λίγες θερµίδες που όλοι απολαµβάνουµε από την παιδική µας ηλικία.
 
Έχει ψηλή περιεκτικότητα σε πηκτίνη, µιαν ίνα που όπως έχει αποδειχθεί ότι µειώνει την απορρόφηση χοληστερίνης στο έντερο, προσφυόµενη σε αυτό και αποφεύγοντας την απορρόφησή της.
 
Μελέτες έδειξαν ότι µια δίαιτα µε πηκτίνη µπορεί να έχει χηµειοπροστατευτικές ιδιότητες καθώς δεσµεύει χηµικά που προκαλούν καρκίνο στα έντερα κι έτσι µειώνει το κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο.
 
Απολαύστε τα σε φρουτοσαλάτες ή ως επιδόρπιο µετά από ένα Κυριακάτικο γεύµα.
 
5. Κολοκυθόσποροι

Οι κολοκυθόσποροι είναι ακόµα ένα παραδοσιακό κολατσιό κι έχουν ψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο που είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό για τον µεταβολισµό υδατανθράκων και την οµαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήµατος.
 
Ο Παγκόσµιος Οργανισµός Υγείας συστείνει την κατανάλωση κολοκυθόσπορων ως ένα καλό τρόπο για να πάρουµε ψευδάργυρο µέσω της δίαιτάς µας.
 
Οι κολοκυθόσποροι µπορεί να σας προσφέρουν ένα εξαιρετικό κολατσιό όταν είστε στο γραφείο ή εν κινήσει και µπορεί να προστεθούν στα δηµητρικά προγεύµατος ή στις καλοκαιρινές σαλάτες για επιπρόσθετη θρεπτική αξία.
 
*Ξένια Γεωργίου,  Xenia Georgiou - BSc(Hons), RD Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
 
 
Το άρθρο χορηγεί: HILTON PARK CYPRUS
 t: +357 22 695 207 I f: +357 22 351 918 | w: hiltonparkexperience.com.cy
1 Achaion Street, Engomi, Nicosia, 2413, Cyprus I P.O BOX 21390 , 1507 Nicosia
 
 
HHR_PropertyName_MASTER_080210
 
 
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας