Παρασκευή 22 Νοε, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Παπουτσόσυκο κανείς; Ευεργετικό και νόστιμο

Παπουτσόσυκο κανείς;  Ευεργετικό και νόστιμο

Η ιστορία του ξεκινάει από την Κεντρική Αμερική και πιο συγκεκριμένα από το Μεξικό. Συγκαταλέγεται στα κακτοειδή φυτά, παίρνοντας διάφορες ονομασίες σε κάθε χώρα. Στην Κύπρο είναι γνωστό ως «παπουτσόσυκο» και μπορούμε να το καταναλώσουμε τους μήνες  Αύγουστο μέχρι και Οκτώβριο (αναλόγως καιρικών συνθηκών).

Ενώ αποτελεί υπερτροφή, λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν τη θρεπτική του αξία και τις θεραπευτικές του ιδιότητες.

Ευεργετικές ιδιότητες του φραγκόσυκου:

Προσφέρει προστατευτική δράση έναντι του διαβήτη, ρυθμίζοντας τα επίπεδα γλυκόζης αίματος.
 
Αυτό πιθανότατα οφείλεται στην σχετικά μικρή περιεκτικότητά του σε σάκχαρα αλλά και στις φυτικές ίνες που διαθέτει.

Προάγει την υγεία της καρδιάς, μειώνοντας τα επίπεδα ολικής και LDL(«κακής») χοληστερόλης, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων σε άτομα με υψηλά επίπεδα χοληστερόλης. Το φραγκόσυκο, είναι ελεύθερο σε χοληστερόλη με 0mg χοληστερόλη/100γρ προϊόντος.
 
Είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά (βιτ C), καταστρέφοντας τις ελεύθερες ρίζες, προστατεύοντας έτσι διάφορους ιστούς του σώματος, εξού και ο ισχυρισμός σχετικά με την προστατευτική του δράση έναντι του καρκίνου.
 
Επίσης, λόγω της αντιοξειδωτικής του δράσης, συμβάλλει στην καλή υγεία της επιδερμίδας (χρησιμοποιείται για την παραγωγή καλλυντικών

Το φραγκόσυκο, όπως και τα περισσότερα φρούτα, προκαλεί κορεσμό δίνοντας το αίσθημα πληρότητας, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες πρόκλησης παχυσαρκίας.

Η ικανοποιητική περιεκτικότητά του σε βιτ C, αποτελεί δυνατό όπλο του ανοσοποιητικού συστήματος, προστατεύοντας τον οργανισμό από διάφορες ασθένειες.

Η περιεκτικότητά του σε μαγνήσιο και κάλιο, μπορεί να μειώσει την αφυδάτωση του οργανισμού και τις μυϊκές κράμπες, ειδικά σε ασκούμενους.

Είναι γνωστό ότι το κάλιο και το μαγνήσιο, σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητα του φραγκόσυκου σε νερό, μπορούν να διατηρήσουν ενυδατωμένο τον ανθρώπινο οργανισμό.

Ποια η ποσότητα φραγκόσυκου που αντιστοιχεί σε 1 ισοδύναμο φρούτου;

1 ισοδύναμο φρούτου αντιστοιχεί περίπου σε 60 γρ φραγκόσυκου, άρα ένα μέτριο φρούτο.
Τα 100gr φραγκόσυκου μας δίνουν 49kcal, άρα 1 μέτριο φραγκόσυκο στα 60gr μας δίνει ΜΟΝΟ 29 θερμίδες (kcal)
 
 
Η θρεπτική αξία του φραγκόσυκου στα 100γρ τρόφιμου είναι:

Θερμίδες(ενέργεια)                                       49 kcal
Πρωτεΐνη                                                     0,7 gr

Ολικά λιπίδια                                                    0,3 gr

Εκ των οποίων κορεσμένα λιπαρά           ίχνη       
Μονοακόρεστα                                      ίχνη
Πολυακόρεστα                                       ίχνη

Χοληστερόλη                                                    0 mg

Υδατάνθρακες                                                  11,5 gr
Μονο-δυσακχαρίτες                                          11,5 gr
Πολυσακχαρίτες                                                0 gr

Νερό                                                                 85,2 gr

Αλκοόλη                                                           0 gr
Νάτριο                                                             4 mg
Κάλιο                                                             210 mg
Ασβέστιο                                                          53 mg
Μαγνήσιο                                                         57 mg
Φωσφόρος                                                       27 mg
Σίδηρος                                                           0,4 mg
Ψευδάργυρος                                                   0,6 mg
Καροτίνη                                                         45 μg
Θειαμίνη                                                          0,02 mg
Ριβοφλαβίνη                                                     0,04 mg
Βιταμίνη C                                                       22 mg
 
 
 
*Χαραλάμπους Μαργαρίτα 
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, BSc
 Μέλος Συνδέσμου Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Κύπρου, Εγγεγραμμένη Διαιτολόγος ΣΕΕΤΤΤΔ, Μέλος του European Federation of the Associations of Dietitians (EFAD) & International Confederation of Dietetic Associations (ICDA)
Email: margaritaxx_14@hotmail.com
Fb page: Μαργαρίτα Χαραλάμπους Διαιτολόγος-Διατροφολόγος BSc
 
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας