Δευτέρα 11 Δεκ, 2017 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Ξέρεις τι μπορεί να κάνει στο σώμα μία «ελεύθερη» μέρα φαγητού;

Ξέρεις τι μπορεί να κάνει στο σώμα μία «ελεύθερη» μέρα φαγητού;

Μόλις μία μέρα «ελεύθερου» φαγητού μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο σώμα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Οι περισσότεροι άνθρωποι μετά από μία ταραχώδη εβδομάδα στη δουλειά και προσοχή στο φαγητό, δίνουν μία μέρα πιο… χαλαρή το Σαββατοκύριακο.

Τρώνε περισσότερο φαγητό, περισσότερα λιπαρά και βεβαίως γλυκό.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Loughborough ζήτησαν από 15 υγιείς ανθρώπους να καταναλώσουν φαγητό που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά για μία ημέρα. Οι άνθρωποι αυτοί έφαγαν 78% περισσότερες θερμίδες από το συνιστώμενο.

Έφαγαν αλλαντικά, μπέικον, τηγανητά αυγά, λουκάνικα, χοιρινό κρέας.

Στο τέλος της ημέρας, τα επίπεδα ινσουλίνης του σώματος είχαν μειωθεί κατά 28% – ένα ποσοστό που οι ερευνητές λένε ότι είναι εξαιρετικά«σημαντικό».

Το σώμα χρειάζεται ινσουλίνη για να μετατρέψει τα τρόφιμα σε ενέργεια και εάν το πάγκρεας χρειάζεται να παράγει όλο και περισσότερα για να κάνει τη δουλειά του, μπορεί να καταστεί δυσλειτουργικό.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμη και μια μέρα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, προκαλεί υπερβολική διαταραχή στην ινσουλίνη ολόκληρου του σώματος σε νέους, υγιείς ενήλικες.

Προφανώς, μια μέρα με πίτσα και πατατάκια δεν πρόκειται να σας οδηγηήσει στον διαβήτη, αλλά μακροπρόθεσμα μπορεί να επηρεάσει την υγεία σας.

cheat days ή cheat meals: 

Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στην ιστορία των cheat days ή cheat meals, πρέπει να αναφέρω ότι η ιδέα αυτή των «αμαρτωλών» γευμάτων αναπτύχθηκε γύρω στο 1999 επίσημα, ίσως και λίγο νωρίτερα.

Φυσικά, τα cheat meals ανήκουν (κυρίως) στον κόσμο του bodybuilding, αλλά και στον πληθυσμό εκείνο που κάνει πολύ αυστηρή διατροφή.

Στην αρχή η ιδέα του ελεύθερου γεύματος τρόμαζε τους περισσότερους, στην συνέχεια όμως, και μετά από επαληθευμένες μελέτες που έδειχναν ότι ένα ελεύθερο γεύμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να επιταχύνει αντί να επιβραδύνει την απώλεια λίπους (και αντίστοιχα βάρους), πολλοί άφησαν το φόβο πίσω τους.

Ανάλογα με το χαρακτήρα του καθενός, μια free day μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική για τη συνέχεια της δίαιτας.

Η προοπτική μιας ελεύθερης μέρας μπορεί να βοηθήσει κάποιον να τηρήσει καλύτερα το πρόγραμμα της υπόλοιπης εβδομάδας και να αποβάλει το αίσθημα της αυστηρότητας από τη διαδικασία της δίαιτας.


Κάποιοι ωστόσο επιμένουν πως τα cheat meals είναι μια κακή ιδέα για κάποιον που κάνει σοβαρή διατροφή

 
Πίσω στην αρχή της σελίδας