Σάββατο 21 Ιουλ, 2018 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Συστάσεις για την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Συστάσεις για την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση παλινδρόμηση, ορίζουμε την επιστροφή (παλινδρόμηση) του γαστρικού περιεχομένου στον οισοφάγο.

Στη συμβολή μεταξύ οισοφάγου με το στομάχι μας υπάρχει, ένας μυϊκός σφιγκτήρας (κατώτερος οισοφαγικός σφιγκτήρας), ο οποίος επιτρέπει τη διέλευση τροφής από τον οισοφάγο στο στομάχι αλλά παρεμποδίζει την παλινδρόμηση της τροφής από το στομάχι πίσω στον οισοφάγο. 


Στα άτομα που υποφέρουν από Γ.Ο.Π , παρατηρείται ότι ο μηχανισμός αυτός δεν λειτουργεί, με αποτέλεσμα να επιστρέφει γαστρικό περιεχόμενο πίσω στον οισοφάγο.

Σήμερα, όλο και περισσότερα άτομα εμφανίζουν συμπτώματα Γ.Ο.Π που μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει η ποιότητα ζωής του καθενός, από το τι τρως μέχρι το τι ρούχα φοράς.

Τα πιο συχνά σύμπτωμα της ΓΟΠ είναι:


    Οπισθοστερνικός καύσος (καυστικό άλγος ή αίσθημα δυσφορίας που εμφανίζεται συνήθως μισή ώρα μετά τα γεύματα, ιδίως αν επακολουθήσει κατάκλιση, άσκηση ή σκύψιμο.
    Θωρακικός πόνος (σπανιότερο σύμπτωμα)
    Αίσθηση κόμπου στο λαιμό, βήχα, αλλοίωση της φωνής (βράγχος φωνής), λαρυγγίτιδα , με ταυτόχρονη επιστροφή γαστρικού περιεχομένου.


ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ για άτομα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠ)


    Να αποφεύγονται τα φαγητά με πολλά μπαχαρικά, ξινά ή καυτερά (π.χ σάλτσες ντομάτας)
    Να αποφεύγονται τα λιπαρά φαγητά όπως, τηγανιτά και fast food 
    Αποφεύγετε τα γλυκά όπως, σοκολάτες, σοκολατούχα ροφήματα, γλυκά με πολύ ζάχαρη 
    Αποφεύγουμε καυτερά ή ξινά λαχανικά και φρούτα, όπως λεμόνι, πορτοκάλι, πιπέρι, ντομάτες
    Να αποφεύγεται το αλκοόλ.
    Αποφεύγουμε τα αναψυκτικά (περιέχουν και ζάχαρη και καφεΐνη)
    Μειώνουμε την καφεΐνη που εμπεριέχεται κυρίως στον καφέ και το τσάι.
    Μειώνουμε το ΤΣΙΓΑΡΟ
    ΤΡΩΜΕ ΑΡΓΑ!!!
    Τρώμε συχνά μικρά γεύματα (σνακ)
    Τρώμε 2-3 ώρες πριν την κατάκλιση.
    Μασάμε την τροφή μας καλά πριν την καταπιούμε (15-20 φορές)
    Κατά προτίμηση, δεν πίνουμε νερό κατά τη διάρκεια του γεύματός μας. Περιμένουμε το λιγότερο 30 λεπτά μετά το γεύμα!!

    Φοράμε ελαφριά ρούχα που να μην πιέζουν την κοιλιακή χώρα 

 

*Χαραλάμπους Μαργαρίτα 
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, BSc

Μέλος Συνδέσμου Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Κύπρου, Εγγεγραμμένη Διαιτολόγος ΣΕΕΤΤΤΔ, Μέλος του European Federation of the Associations of Dietitians (EFAD) & International Confederation of Dietetic Associations (ICDA)
Email: margaritaxx_14@hotmail.com
Fb page: Μαργαρίτα Χαραλάμπους Διαιτολόγος-Διατροφολόγος BSc

 
Πίσω στην αρχή της σελίδας