Πέμπτη 18 Ιαν, 2018 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Ωμοφαγία…διατροφική τάση ή στάση ζωής;

Ωμοφαγία…διατροφική τάση ή στάση ζωής;

Νέες τάσεις στη διατροφή, που περιγράφονται ως υγιείς και με τις οποίες μπορεί κανείς να να αδυνατίσει, εμφανίζονται τακτικότατα πλέον γύρω μας.

Μια διατροφή που αποτελεί «παρακλάδι» της χορτοφαγίας είναι η ωμοφαγία.
 
Ενώ στη χορτοφαγία τα φαγητά μαγειρεύονται, στην ωμοφαγία η διατροφή κάποιου αποτελείται από ωμά τρόφιμα, ενώ αποκλείεται η κατανάλωση τροφών ζωικής προέλευσης.
 
Τα τρόφιμα που καταναλώνονται κυρίως είναι λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί και σπόροι.

Ωμά θεωρούνται τα τρόφιμα που δεν έχουν υποστεί οποιαδήποτε επεξεργασία σε θερμοκρασία πάνω από 42 βαθμους Κελσίου, είναι ακατέργαστα και οργανικά (δεν περιέχουν συντηρητικά, δεν έχουν καλλιεργηθεί με φυτοφάρμακα, δεν έχουν εκτεθεί σε ακτινοβολία και δεν είναι γενετικά τροποποιημένα).

Ποια είναι τα θετικά της ωμοφαγίας;

Η κατανάλωση ακατέργαστων τροφών και οργανικών φρούτων και λαχανικών, που είναι όσο το δυνατό αγνότερα, βοηθά σε προβλήματα δυσκοιλιότητας και πεπτικές διαταραχές .
 
Οι ωμοφάγοι καταναλώνουν τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, που χορταίνουν τον άνθρωπο χωρίς να περιέχουν πολλές θερμίδες. Επομένως, βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Η ενέργεια που απαιτείται από τον οργανισμό μας για την πέψη ζωικών τροφών ιδιαίτερα λιπαρών είναι περίπου 6 ώρες. Με την ωμοφαγία, ο οργανισμός μας παύει να αγωνίζεται για την πέψη «δύσκολων» τροφών.

Πολλοί άνθρωποι είδαν τη διαφορά πριν και μετά την ωμοφαγία στο σώμα τους, με την απώλεια συμπτωμάτων όπως οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι περιόδου (πριν και κατά την έμμηνο ρύση), ενώ άλλοι διαπίστωσαν πως σταμάτησαν να υποφέρουν από αλλεργίες,

Τέλος, μιας και η ωμοφαγία καλλιεργεί έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο ζωής και μια άλλη φιλοσοφία, βοηθά στην καταπολέμηση κακών συνηθειών, όπως το τσιγάρο, το αλκοόλ και ο καφές.

Δεν συστήνεται όμως σε πληθυσμιακές ομάδες όπως παιδιά, έφηβους, ηλικιωμένους, άτομα με θέματα υγείας όπως Σακχαρώδης Διαβήτης και σίγουρα όχι σε αθλητές.
 
Επίσης η ωμοφαγία αν εφαρμοστεί θα πρέπει να είναι για μικρό χρονικό διάστημα όπως και οι νηστείες.
 
 

* Έλενα Τρουλλίδου ,Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος, εγγεγραμμένο και ενεργό μέλος του Συνδέσμου Διαιτολόγων και Διατροφολόγων Κύπρου,  εξειδικευμένη σε θέματα παχυσαρκίας και παιδικής διατροφής, Κλινικών Παθήσεων, Αθλητικής Διατροφής, mydietspot Health Center

elenatroullidou@hotmail.com

τηλ. 22 25675

 
Πίσω στην αρχή της σελίδας