Τρίτη 1 Δεκ, 2020 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Συμβουλές για αναγνώριση και διαχείριση του άγχους των παιδιών από τους γονείς όσον αφορά τη μάθηση.

Συμβουλές για αναγνώριση και διαχείριση του άγχους των παιδιών από τους γονείς όσον αφορά τη μάθηση.

 
Το άγχος δεν είναι καθόλου άγνωστη έννοια για εμάς ωστόςο φαίνεται ότι θα πρέπει να είμαστε σε θέση να διαχειριστούμε το δικό μας από την μια άγχος και από την άλλη αυτό των παιδιών μας. Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει ουσιαστικά να αποκωδικοποιήσουμε την έννοια του και να βρούμε τρόπους ώστε αυτό να μην επηρεάζει την προσωπική και οικογενειακή μας κατάσταση.

Τι είναι άγχος;
Άγχος είναι το συναίσθημα της αποδιοργάνωσης και της αγωνίας που αισθανόμαστε όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πρόκληση, όπως είναι μια παρουσίαση μπροστά σε ακροατήριο ή και η συμμετοχή σε ένα αθλητικό γεγονός.​
Παρόλο ότι αρκετός κόσμος, αντιλαμβάνεται το άγχος ως ένα αρνητικό συναίσθημα,  υπάρχουν και περιπτώσεις όπου το άγχος μπορεί να είναι πολύ βοηθητικό αφού  κινητοποιεί  τον κάθε άνθρωπο στην επίτευξη των στόχων του.​
Το πρώτο βήμα στην διαχείριση του άγχους είναι η αναγνώριση των συμπτωμάτων του – δηλαδή να καταλάβουμε πότε το παιδί- μαθητής διακατέχεται από άγχος​
Το άγχος σύμφωνα με τους ειδικούς εκδηλώνεται με ποικίλα συμπτώματα όπως:​
Ταχυκαρδία ​
ΑναπνευστικέςΔυσκολίες​
Τρέμουλο ​
Εφίδρωση​
Ναυτία​
Στομαχικές Διαταραχές
Αμφισβήτηση του Εαυτού​
Αρνητικές Σκέψεις​
Αίσθημα Απελπισίας​
Αποδιοργάνωση ​
Ανικανότητα Συγκέντρωσης
Νευρικότητα / Ευερεθιστότητα​
Γρήγορη ή Αργή Ομιλία​
Δάγκωμα Νυχιών​
Γρήγορες κινήσεις των ποδιών και σύσπαση μυών​

Το μόνο σίγουρο είναι οτι όλοι οι μαθητές νοιώθουν άγχος κάποια στιγμή στη διάρκεια της φοίτησης τους στο σχολείο, αλλά για ορισμένους μαθητές το άγχος παρεμποδίζει σοβαρά την μάθηση ή την απόδοση, ιδίως στις εξετάσεις.
Η κύρια πηγή άγχους στο σχολείο είναι ο φόβος της αποτυχίας και της επακόλουθης μείωσης της αυτοεκτίμησης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς οι μαθητές χαμηλής επίδοσης είναι ιδιαίτερα πιθανό να νοιώθουν άγχος στο σχολείο.
 
 
 
  

ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
Σωστή οργάνωση και διαχείριση του χρόνου
 
Η σωστή διαχείριση χρόνου βοηθάει τα παιδιά στην ανάπτυξη οργάνωσης, προγράμματος και υπευθυνότητας όχι μόνο για το σχολείο αλλά και για τις άλλες πλευρές της ζωής τους
Είναι καλό να θυμόμαστε κατά την διάρκεια της καθημερινότητας ότι εμείς, οι γονείς αποτελούμε πρότυπα μίμησης και ταύτισης για τα παιδιά μας. ​
Έτσι όσο πιο οργανωμένοι και υπεύθυνοι είμαστε εμείς είναι και τα παιδιά μας, αποτελώντας και την κύρια βάση για την μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία αλλά και για την διαμόρφωση ουσιαστικών κι εποικοδομητικών σχέσεων που αναπτύσσουν κατά την διάρκεια της ζωής τους.

Οι κυριότερες πτυχές εστίασης για την ανάπτυξη οργάνωσης, προγράμματος και υπευθυνότητας είναι:
Τα πιδιά πρέπει να έχουν σταθερό πρόγραμμα για πρωινό ξύπνημα και ώρα ύπνου, για να μπορέσουν ν’ ανταποκριθούν την επομένη μέρα στις υποχρεώσεις τους στο σχολείου, χωρίς να είναι αποσυντονισμένα κι εκνευρισμένα.
Επίσης η προετοιμασία για το σχολείο είναι πολύ σημαντική για να εξελιχθεί η υπόλοιπη μέρα ήρεμα. ​
Κατανόηση χρόνου για τα παιδιά. είναι το επόμενο σημαντικό κομμάτι Το παιδί ,καλό θα είναι να ξέρει γυρνώντας από το σχολείο ότι μπορεί να ξεκουραστεί για λίγο και μετέπειτα να αρχίσει τα μαθήματα του. Συνήθως, τα παιδιά μετά τις 6 το απόγευμα δεν μπορούν ν’ αποδώσουν στον καλύτερο δυνατό βαθμό, και συνεπώς είναι πρέπον να διαβάζει πριν από αυτή την ώρα.

Προτιμήστε ερωτήσεις όπως «Τι μαθήματα έχεις για σήμερα;» «Έχεις κάποια εξωσχολική δραστηριότητα;» «Με ποιο μάθημα θα ξεκινήσεις τη μελέτη σου;» 
Αφενός θα καταλάβει ότι πρέπει να ελέγχει μόνο του τα μαθήματα και το πρόγραμμά του, αφετέρου καταλαβαίνετε εσείς αν το παιδί σας γνωρίζει πώς να μελετάει και πώς να κατανέμει τον χρόνο του.​
Υποχρέωση των γονέων είναι  να οργανώσουν τις απογευματινές δραστηριότητες του παιδιού τους σωστά. ​
Κατανοώντας τον χρόνο που έχει στην διάθεση του το παιδί, σιγά-σιγά θα αρχίσει να ανεξαρτητοποιείται και θα μπορέσει να οργανώσει τον χρόνο του μόνο του, χωρίς την βοήθεια του ενήλικα.​
Πλάνο δράσης είναι καλό να υπάρχει ένα καθημερινό πλάνο δράσης για σκοπούς καθημερινού προγράμματος αλλά και συντονισμού και θέτοντας με αυτό τον τρόπο τις καθημερινές προτεραιότητες μας.​

Δώστε του τη δυνατότητα να είναι το ίδιο υπεύθυνο για όσα έχει να κάνει στη διάρκεια της ημέρας:
Αν το καθοδηγείτε λέγοντάς του «τώρα πρέπει να διαβάσεις», «βιάσου για να προλάβουμε το μάθημα αγγλικών», «προετοίμασε κάποια μαθήματα σήμερα που έχεις ελεύθερο χρόνο γιατί τη Δευτέρα δεν θα προλάβεις», «φτάνει με το παιχνίδι, πρέπει να διαβάσεις» τότε θα μάθει να περιμένει από εσάς να του πείτε τι πρέπει να κάνει και αν τελικά καθυστερήσει στο μάθημα ή δεν προλάβει να τελειώσει την εργασία του θα κατηγορήσει εσάς για λάθος χειρισμό!​
 
Συνεχής Στήριξη
 Καλλιεργήστε στο παιδί σας την έννοια του υγιούς ανταγωνισμού και ενθαρρύνετε το να αγωνίζεται μόνο για επίτευξη των δικών του στόχων.​
 Το παιδί χρειάζεται συνεχή στήριξη. Είναι αναγκαίο ο γονιός να δείχνει κατανόηση στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει το παιδί και να διατηρεί συνεχή επικοινωνία.
Βοηθήστε το παιδί να θέσει εφικτούς και ρεαλιστικούς στόχους. Τυχόν αποτυχία των στόχων μπορεί να απομακρύνει το παιδί από την μάθηση.​
 Γιαυτό βοηθήστε το παιδί σας στον προγραμματισμό.. Ένα καλά οργανωμένο εβδομαδιαίο πλάνο μπορεί να μειώσει το άγχος στο παιδί.​
 
* πληροφορίες από Χάρη Αντωνίου, εγγεγραμμένο Σχολικό Ψυχολόγο
Τηλέφωνο 99829972
 
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας