Σάββατο 23 Νοε, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

 Προπόνηση στον σάκο του Μποξ

 Προπόνηση στον σάκο του Μποξ

Την ημέρα που θα αποφασίσεις να σταθείς απέναντι από τον 60κιλο σάκο του μποξ, τότε θα πρέπει να ξέρεις, πως έφτασε η στιγμή να τα βάλεις με τους μεγαλύτερους σου φόβους, τους δαίμονες και τον ίδιο σου τον εαυτό, την δική σου αντοχή …Και τότε θα είναι που θα περιμένεις με αγωνία ,πότε θα ανανεώσεις το ραντεβού σου με τον εκτονωτικό και πολύ ελκυστικό, κατά τα άλλα, δερμάτινο σάκο του μποξ.

Μην βιαστείς να κολλήσεις την φωτογραφία του προϊσταμένου σου ή της πρώην σου , πάνω σε αυτόν, αλλά ετοιμάσου να δώσεις γροθιές και κλωτσιές πολλής έντασης, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη σου στα ύψη.

Πρώτα από όλα, χρειάζεσαι ελαφριά ρούχα, τα γάντια σου και αν εξασκείσαι πιο εντατικά τον εξοπλισμό για τα αθλήματα που προϋποθέτουν προπόνηση σάκου όπως ιμάντες για τα χέρια και προστατευτικά για τα πόδια.

Πέραν της εκρηκτικής εκγύμνασης η προπόνηση σάκου, αποτελεί και ένα από τα καλύτερα αγχολυτικά αφού μέσα από αυτήν εκτονώνεσαι και αποβάλεις την ένταση της ημέρας και όχι μόνο.

Αφήστε λοιπόν το κοντρόλ της τηλεόρασης πάρτε τα γάντια και ξεκινάμε.

ΒΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ

Απέναντι στον σάκο , ο προπονητής, θα σου δείξει την σωστή στάση σώματος,γιατί σίγουρα κανείς δεν στέκεται όπως-  όπως και αρχίζει αδιάκοπα να γρονθοκοπεί. Υπάρχει η σωστή απόσταση, η στάση, η τοποθέτηση των ποδιών αλλά και το πώς θα κινηθεί το σώμα σε κάθε αντίσταση. Βηματισμοί και κινήσεις του κεφαλιού καθώς και συσπάσεις της μέσης.
 
ΒΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ

Ο σάκος του μποξ είναι το βασικό εργαλείο ενός πυγμάχου. Πάνω σε αυτό βελτιώνει τις τεχνικές του, την δύναμη και την ταχύτητά του.
 
Όταν τον χτυπά πρέπει να γνωρίζει τις βασικές κινήσεις και τεχνικές και να χτυπά ομοιόμορφα με τις αρθρώσεις του πάνω μέρους των χεριών.
 
Πριν αποφασίσει κανείς να προπονηθεί σε σάκο προτείνεται πρώτα να εξασκηθεί μπροστά από ένα καθρέφτη τις τεχνικές και τους βηματισμούς, το λεγόμενο shadow boxing ( σκιαμαχία) . Είναι καλύτερα να ασκείσαι μπροστά σε καθρέπτη για να παρατηρείς τις κινήσεις σου και να αυτοδιορθώνεσαι!
 
Όταν κάνεις shadow  boxing να προσπαθείς να εκτελείς την πλήρη κίνηση των γροθιών και των λακτισμάτων για να συνηθίζεις στον έλεγχο της δύναμής σου.
 
ΒΗΜΑ ΤΡΙΤΟΝ

Τα λακτίσματα πάνω στον σάκο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δυναμώσεις και να αποευαισθητοποιήσεις τα καλάμια των ποδιών σου.
 
Για να το κάνεις όμως αυτό, καλό είναι να χρησιμοποιείς σάκους πυγμαχίας με μαλακή γέμιση, για να αποφύγεις τραυματισμούς εφόσον φυσικά δεν χρησιμοποιείς επικαλαμίδες.( προστατευτικά ποδιών)
 
ΒΗΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟΝ

Βελτίωση της ισορροπίας και του συντονισμού. Ροή και έλεγχος κινήσεων πάντα υπό την επίβλεψη του προπονητή σου.
 
Μακροπρόθεσμα θα παρατηρήσεις πως θα αποκτήσεις καλύτερη ισορροπία και οι κινήσεις σου θα είναι πιο συντονισμένες.

ΒΗΜΑ ΠΕΜΠΤΟΝ

Η προπόνηση στον σάκο αυξάνει την αυτοπεποίθηση και βελτιώνει την στάση του σώματος ακόμα και της αναπνοής.
 
Ο συνδυασμός με την πυγμαχία μπορεί να δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα σε θέματα αυτοάμυνας καθώς και εκρηκτικότητας.
 
Η πειθαρχία είναι πολύ σημαντική και σε αυτό το κομμάτι αφού όπως σε κάθε προπόνηση, έτσι και εδώ, υπάρχουν κανόνες και πειθαρχία

ΒΗΜΑ ΕΚΤΟΝ

Η προπόνηση αυτή δίνει γροθιά στο λίπος αφού είναι ο καλύτερος τρόπος να κάψει θερμίδες, να τονώσει και να σχηματίσει σημεία του σώματος μας που μπορεί να είχαμε ξεχασμένα

ΒΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟΝ

Όσο και αν ακούγεται τραβηγμένο η προπόνηση σάκου μπορεί να γίνει η καλύτερη καρδιαγγειακή άσκηση.
 
Πρόσφατες πανεπιστημιακές μελέτες έχουν αποδείξει πως οι ασκούμενοι που προπονούνται 60 λεπτά στην πυγμαχία είναι σαν να έχουν τρέξει 6 μίλια, καθώς και όσοι ασκούνται σε αυτή για 30 λεπτά δίχως σωματική επαφή είναι σαν να κάνουν μια πολύ έντονη αερόβια άσκηση που συνεισφέρει στην καθημερινή σωματική δραστηριότητα .

Πάρε τα γάντια σου και ξεκίνα για αρχή με τρείς ή τέσσερεις γύρους γύρω από τον σάκο, βελτίωσε την στάση του σώματος σου και όταν νοιώσει άνετα με την ταχύτητά σου γίνε λίγο πιο επιθετικός .

Με τον καιρό θα παρατηρήσεις ότι τα αντανακλαστικά σου θα βελτιωθούν και το σώμα σου θα γίνει πιο σφριγηλό. Κανένα πρόβλημα ή άγχος δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε εσένα και τον σάκο που θα γίνει ο καλύτερος σου…φίλος.

Μία ή μιάμιση ώρα ιδρώτα, πάθους και έντασης με το καλύτερο όφελος για καύση λίπους.
 
Bonus tips
• Κάνε πρώτα προπόνηση στο σάκο και μετά με βάρη
• Μην ξεχνάς το ζέσταμα
• Μην ξεχνάς την αποθεραπεία
• Προσπάθησε σταδιακά να εντάσσεις και τα πόδια στο παιχνίδι
• Διάλεξε τον κατάλληλο σάκο και τα απαραίτητα γάντια, ώστε να ασκηθείς σωστά και να αποφύγεις τους τραυματισμούς (αν και ο ίδιος ο σάκος του μποξ περιορίζει αυτόματα το ενδεχόμενο τραυματισμών, αφού χρησιμοποιείται και για θεραπευτικούς σκοπούς)
• Μελέτησε για το μποξ όσο βελτιώνεις την προπόνησή σου
• Ξεκίνησε με τις πιο απλές κινήσεις για αρχή και κάθε φορά πρόσθεσε και κάτι καινούριο
 
Μην ξεχνάτε πώς τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο!
 
 

 
*Έλενα Μιχαήλ
USMTA (United States Muaythai association)  assistant instructor
 
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας