Δευτέρα 1 Ιουν, 2020 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης (μέρος Α)

Άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης (μέρος Α)

Στο σημερινό άρθρο θα αναφερθώ σε ένα θέμα το οποίο προβληματίζει πολλές κοπέλες και ο κυριότερος λόγος είναι η ελλειπής ενημέρωσης τους γύρω από το θέμα αυτό.
 
Την εγκυμοσύνη. Δεν είναι λίγες οι κοπέλες που ανησυχούν για την αλλαγή του σώματος τους κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης καθώς και για το μετά.
 
Μυική χαλάρωση , έξτρα κιλά, αύξηση του λίπους ειδικά στην κοιλιακή χώρα, ραγάδες είναι μερικά από τα πιθανά αισθητικά προβλήματα που θα παρουσιαστούν σε μια εγκυμονούσα γυναίκα.  
 
Ας δούμε πρώτα ποιες είναι η αλλαγές που επιτελούνται στο γυναικείο σώμα κατά τη φάση της εγκυμοσύνης και αφορούν τον τομέα της άσκησης και αισθητικής:
 
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης
 
 
  •  Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης παρουσιάζεται αύξηση της ορμόνης προγεστερόνη  η οποία θεωρείται υπεύθυνη για το αίσθημα κόπωσης και τις πρωινές αδιαθεσίες της εγκύου, ενώ είναι γνωστό ότι προκαλεί χαλάρωση των μυών του σώματος.
 
 
 
 
  • Η θερμοκρασία του σώματος σας ανεβαίνει ελαφρώς  κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι το σώμα «εκκολάπτει» το αναπτυσσόμενο έμβρυο. Θα νοιώθετε έξαψεις και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η έγκυος καταναλώνει περισσότερη ενέργεια και αυτό οδηγεί στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος.  
 
 
 
 
  • Οι αυξημένες ανάγκες σε αίμα του μωρού και της μήτρας δεν επιτρέπουν στον εγκέφαλο να αιματωθεί αρκετά. Αυτό σε συνδιασμό με την πτώση της πίεσης του αίματος κατά την διάρκεια των πρώτων εβδομάδων της κύησης οδηγεί στο αίσθημα ζαλάδας , αδυναμίας και τάσης για λιποθυμία. Τα συμπτώματα αυτά συνήθως υποχωρούν μετά το πρώτο τρίμηνο.
 
 
 
 
  • Το σώμα συγκρατεί περισσότερα υγρά τους εννέα μήνες της αναμονής. Κάτι που μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο στους αστραγάλους, το πρόσωπο ή τα δάκτυλα, ιδίως προς το τέλος της εγκυμοσύνης.
 
 
 
 
  • Η καρδιά σας γίνεται μεγαλύτερη και οι σφυγμοί αυξάνονται κατά 10 ανά λεπτό. Η αύξηση στους παλμούς έχει ως αποτέλεσμα η ασκούμενη να κουράζεται πιο γρήγορα και να μην μπορεί να ακολουθήσει το κανονικό της πρόγραμμα προπόνησης με την ίδια ένταση.
 
 
 
 
  • Καθώς η κύηση θα προχωρεί, η περίμετρος της μέσης σας θα έχει φτάσει κατά μέσο όρο τα 100 εκατοστά. Καθώς η κοιλιά σας διαστέλλεται, πιθανόν να σχηματιστούν  ραγάδες με την μορφή κόκκινων ραβδώσεων. Αν και οι ραγάδες δεν πρόκειται να εξαφανιστούν, τελικά ξεθωριάζουν και θα πάρουν την μορφή λεπτών ασημόχρωμων  γραμμών.
 
 
 
 
  • Το κέντρο βάρους αλλάζει. Σιγά σιγά η κοιλιά σας που μεγαλώνει σας παρασέρνει προς τα μπροστά, έτσι μπορεί να παρουσιαστούν πόνοι στα γόνατα, τους αστραγάλους στη περιοχή της μέσης σας και πιο εύκολα θα χάνετε την ισορροπία σας.
 
 
 
 
  • Αλλαγές στο στήθος όπως πρήξιμο , πόνος, ραγάδες.
 
 
 
 
  • Διαταραχή ορμονών οδηγεί συχνά σε μικρές βλάβες του δέρματος (Ξηρό δέρμα ή υπερβολική λιπαρότητα)
 
 
 
 
  • Αύξηση της όρεξης και επιθυμίας για διάφορα φαγητά κάτι που οδηγεί στην αυξημένη προσληψη θερμίδων
 
 
 
 
  • Αυξημένη παρουσία μυικών κραμπών λόγο κυρίως της αύξησης του σωματικού βάρους και της ακινησίας.
 
 
 
 
  • Δυσκολία στην αναπνοή, αφού όσο μεγαλώνει η μήτρα τόσο περισσότερο πιέζει τους πνεύμονες.
 
 
 
 
  • Παρουσιάζεται χαλάρωση στις αρθρώσεις.
 
 
 
 
Η έντονη ορμονική δραστηριότητα επηρεάζει την ψυχολογία και τη συμπεριφορά. Υπάρχει το ενδεχόμενο μια γυναίκα να γίνει κυκλοθυμική και συναισθηματικά ευάλωτη
 
 
 
* Αντρέας Κτίστης, 99589576, facebook@AndreasKtistisRFS
 United States of America NCCA accredited – Certified Personal trainer of: National Exercise & Sports Trainers’ Association- International Sport Science Association – National Council on Strength & Fitness - I.F.B.B. DIPLOMA Personal Trainer – Certified sports nutritionist - Women fitness specialist – Special population fitness specialist - Kids fitness coach.
  
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας