Παρασκευή 20 Σεπ, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Γυμναστική με συνοδεία μουσικής

Γυμναστική με συνοδεία μουσικής

Η μουσική έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την ψυχική διάθεση με τρόπο εκπληκτικό! Τη μια στιγμή είσαι στα… πατώματα και την άλλη σε ανεβάζει στα ουράνια. «Έχει μεγαλύτερη δύναμη απ’ όση φαντάζεστε», πολύ εύστοχα επεσήμανε ο συνθέτης Μαρκ Νέικρουκ και αυτό διαπιστώνουμε στην καθημερινή πρακτική του γυμναστηρίου. Πράγματι, η μουσική έχει τη δύναμη να απογειώνει την ψυχολογία αλλά και τις επιδόσεις μας.

Η μουσική είναι ικανή να πολλαπλασιάσει τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας κατά 20% και, το βασικότερο, ελαχιστοποιεί το αίσθημα της κόπωσης.
 
Ο αθλητικός ψυχολόγος Κώστας Καραγιώργος αναφέρει πως κατά τη σωματική δραστηριότητα, όταν ο ρυθμός των κινήσεων συντονίζεται με τον ρυθμό της μουσικής, το σώμα μας αντλεί μία «μαγική» ενέργεια. Ακόμα κι όταν το σώμα σου φωνάζει «σταμάτα», επισημαίνει ο ίδιος, η μουσική έχει τη δύναμη να ανεβάσει τη διάθεσή σου και να σε κάνει να συνεχίσεις. Σ’ αυτό, βεβαίως, βασικό ρόλο παίζει και η επιλογή της μουσικής.

Υψηλή ένταση:  Αποδεδειγμένα η μουσική αυξάνει την αποδοτικότητα. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε πανεπιστήμιο του Οντάριο, ζητήθηκε από 18 γυναίκες που γυμνάζονταν συστηματικά, να γυμναστούν με μουσική και χωρίς αυτή αλλά και με ένταση χαμηλότερη και υψηλότερη από τις προτιμήσεις τους.
 
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε στατικό ποδήλατο για 30 δευτερόλεπτα και σε μηχάνημα ποδιών. Τα ευρήματά της έδειξαν πως η πιο δυνατή μουσική αποδείχθηκε αποτελεσματικότερη, αφού οι εθελόντριες πραγματοποίησαν 36 επαναλήψεις, σε πιο χαμηλή ένταση 29 και χωρίς μουσική μόλις 26. Με τα αποτελέσματα αυτά συμφωνεί και έρευνα του Πανεπιστημίου του Liverpool, αφού αποδεικνύει κι αυτή πως η μουσική με υψηλή ένταση και γρήγορο τέμπο ενθαρρύνει τους αθλούμενους να αυξήσουν την ένταση της προπόνησής τους.

Δυνατά κομμάτια:  Ρόλο στις επιδόσεις κατά την εκγύμναση παίζει και το είδος της μουσικής που ακούμε. Έρευνα του Weider Research Group, που πραγματοποιήθηκε το 2008, επισημαίνει πως οι ασκούμενοι, όταν ακούνε την αγαπημένη τους μουσική κατά τη διάρκεια της προπόνησής τους, καταφέρνουν να εκτελέσουν 10% περισσότερες επαναλήψεις κατά την προπόνηση δύναμης. Ο Κώστας Καραγιώργος, πάντως, εισηγείται επιλογή κομματιών 120-140 BPM (beats per minutes) με σχετικά γρήγορο, δηλαδή, τέμπο. Δημιουργήστε, λοιπόν, στο μυαλό σας μία λίστα με αγαπημένα σας τραγούδια, μεταφέρετέ τη στο mp3 σας και είστε πανέτοιμοι για… σκληρή προπόνηση.

Καλύτερη αντοχή:  Ακόμα μία έρευνα σχετικά με τη μουσική κατά την εκγύμναση έλαβε χώρα στο Πανεπιστήμιο του Μέρυλαντ. Παρατηρήθηκε πως τα άτομα που απολάμβαναν τη μουσική τους παράλληλα με το πρόγραμμά τους είχαν πιο διεσταλμένα αιμοφόρα αγγεία, άρα και αυξημένη ροή αίματος στον οργανισμό, με αποτέλεσμα την καλύτερη αντοχή.

Τάξεις μετά μουσικής:  Εάν θεωρείτε πως ένα πρόγραμμα γυμναστικής με βάρη – όργανα είναι βαρετό, έστω κι αν συνδυάζεται με μουσική, και δεν σας φάνηκαν αρκετά δελεαστικά τα επιχειρήματα και τα πορίσματα των προαναφερθεισών ερευνών, μην στεναχωριέστε. Υπάρχει πάντοτε και μια άλλη εναλλακτική λύση! Ενταχθείτε σε ένα ομαδικό πρόγραμμα εκγύμνασης, όπως aerobic, τραμπολίνο ή κάποιο άλλο παρόμοιο και δυναμικό, στο οποίο η συστηματική και αποτελεσματική γυμναστική συνδυάζεται με το μουσικό στοιχείο, που συμβάλλει στην ενθάρρυνση για συνέχιση και επιτυχία της άσκησης.

Aερόμπικ:  Πρόκειται για χορευτικό πρόγραμμα που στοχεύει στη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας και κυρίως στην καύση λίπους. Υπάρχουν πολλών ειδών αερόμπικ, όπως dance aerobic που συνδυάζει χορευτικά βήματα και κινήσεις ή fight aerobic, στο οποίο περιλαμβάνονται συν τοις άλλοις και κινήσεις πολεμικών τεχνών. Μπορεί να είναι low impact -σχετικά εύκολο και χαμηλής έντασης πρόγραμμα- ή high impact, υψηλής έντασης χορευτικό πρόγραμμα και ούτω καθεξής.

Τραμπολίνο:  Πραγματοποιείται σε ατομικά τραμπολίνο και περιλαμβάνει μικρές, έντονες και συνεχόμενες αναπηδήσεις. Δημιουργεί αερόβια καύση χωρίς καταπόνηση. Γυμνάζει ιδιαίτερα γλουτούς, προσαγωγούς και μηριαίους.

Κυκλική προπόνηση:  Αναφέρεται σε έναν αριθμό προεπιλεγμένων ασκήσεων που εκτελούνται συνεχόμενα χωρίς ενδιάμεσο διάλειμμα. Είναι ένα συνδυαστικό πρόγραμμα καύσης λίπους και μυϊκής ενδυνάμωσης. Βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και τη μυϊκή αντοχή.
 
 
ΦΑΝΗ ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ
Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης
Group και Personal Trainer
Τηλ. 99234130
fanihadjicosta@hotmail.com
  
 
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας