Τρίτη 23 Ιουλ, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Γιορτάζει η μαμά: Κάνε της δώρο, άσκηση

Γιορτάζει η μαμά: Κάνε της δώρο, άσκηση

Τη δεύτερη Κυριακή του Μάη, σε περίπτωση που το ξεχάσατε, γιορτάζει η μαμά.
 
Και θα της προσφέρετε, ναι, το καθιερωμένο λουλούδι, αλλά αυτό το περιμένει, δεν θα καταφέρετε να την εκπλήξετε. Φέτος, συνδυάστε το με κάτι πρωτότυπο.
 
Κάντε της δώρο… την υγεία της με τη μορφή συνδρομής σ’ ένα γυμναστήριο ή με μαθήματα από σας για εκείνη σε personal trainer.
 
Γιατί; Διότι η άσκηση είναι το ζητούμενο για την τρίτη ηλικία, που είτε είναι εδώ είτε πλησιάζει, έχει το δικαίωμα να διέπεται από μια αξιοπρεπή και όσο το δυνατόν υγιή διαβίωση.

Δώστε, λοιπόν, στη μητέρα σας ή και στη γιαγιά ακόμα την ευκαιρία να φτιάξουν τη μέρα τους με την καλή διάθεση που θα τους φέρει η γυμναστική, αλλά και να διεκδικήσουν την καλή τους υγεία.

Κι αν διστάζουν, προβάλλοντας δικαιολογίες του τύπου «δεν είναι αυτά για μας», δεν έχετε παρά να τους δώσετε να διαβάσουν τα αποτελέσματα των ερευνών που ακολουθούν και καταδεικνύουν ότι η άσκηση μπορεί να αποδειχτεί ευεργετική για την τρίτη ηλικία, όταν γίνεται σωστά, με επιστημονική καθοδήγηση προσοντούχου γυμναστή και σε συνεννόηση πάντα με τον θεράποντα ιατρό, όταν υπάρχουν προβλήματα υγείας.

Τι λένε οι επιστήμονες
 
1. Καλύτερη ζωή

Παρακολουθώντας επί οκτώ χρόνια ένα δείγμα 3.500 ατόμων με μέσο όρο ηλικίας τα 64 χρόνια, Βρετανοί ερευνητές απέδειξαν ότι όσοι από αυτούς είχαν συστηματική, ήπια ή έντονη φυσική άσκηση, είχαν επτά φορές περισσότερες πιθανότητες να διάγουν μία καλής ποιότητας ζωή.

2. Προστασία από την άνοια 
 
Οι άνθρωποι που ασκούνται σωματικά μέχρι αργά στη ζωή τους προστατεύουν καλύτερα τον εγκέφαλό τους από τη σταδιακή συρρίκνωση και τη συνεπακόλουθη άνοια, σύμφωνα με επιστήμονες του πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, που έκαναν τη σχετική έρευνα και τη δημοσίευση στο περιοδικό Neurology.

3. Μικρότερος κίνδυνος εγκεφαλικού

Μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου διατρέχουν οι ηλικιωμένοι που περπατούν καθημερινά, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Stroke. Οι ερευνητές έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση για 10 χρόνια 3.500 άτομα, ηλικίας 60-80 ετών, χωρίζοντάς τους σε ομάδες, ανάλογα με το πόσο περπατούσαν καθημερινά και με τι ρυθμό. 
Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στην ομάδα των ατόμων που βάδιζαν λιγότερες από τρεις ώρες ανά εβδομάδα καταγράφηκαν, κατά μέσο όρο, 80 εγκεφαλικά επεισόδια ανά 10.000 άτομα, ενώ στην ομάδα που περπατούσε 8 με 14 ώρες, καταγράφηκαν 55 κρούσματα ανά 10.000 άτομα. 

4. Λιγότερα προβλήματα βάδισης

Οι ερευνητές της Σχολής Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής του Λονδίνου μελέτησαν στοιχεία που αφορούσαν περισσότερες από 2.500 Βρετανίδες, 60-79 ετών, που είχαν πάρει μέρος στη μελέτη British Women's Heart and Health Study. Επανήλθαν επτά χρόνια μετά και διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που δεν είχαν γυμναστεί ποτέ είχαν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν αρθρίτιδα, καθώς και προβλήματα βάδισης.

5. Η επιτυχία της ενδυνάμωσης

Τέλος, το U.S. Centers for Disease Control and Prevention αναφέρει τα παρακάτω δυνητικά οφέλη των ασκήσεων ενδυνάμωσης στους ηλικιωμένους: Καλύτερη ρύθμιση χρόνιων νόσων, περιλαμβανομένου του διαβήτη. Βελτιωμένη ισορροπία. Καλύτερη ρύθμιση του πόνου και της δυσκαμψίας στην αρθρίτιδα. Ισχυρότερα οστά και μειωμένος κίνδυνος οστεοπόρωσης. Διατήρηση βάρους. Βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία.

Καλύτερη ποιότητα ύπνου.
 
 
*Φανή Χατζηκώστα
Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης
Group και Personal Trainer 
fanihadjicosta@hotmail.com
 
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας