Τετάρτη 16 Οκτ, 2019 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Προπόνηση αντίστασης και δύναμης για γυναίκες: Μύθοι και αλήθειες!  

 Προπόνηση αντίστασης και δύναμης για γυναίκες: Μύθοι και αλήθειες!  

Η τακτική άσκηση είναι γνωστή για τη βελτίωση της υγείας και την μειώσει ενός μεγάλου αριθμού χρόνιων παθήσεων.
 
Συνήθως, η συμμετοχή στην άσκηση ακολουθείτε από μια παραδοσιακή προσέγγιση χωριστής αντίστασης και αερόβιας άσκησης. Αυτός ο συνδυασμός άσκησης έδειξε να μπορεί να βελτιώσει τη σύνθεση του σώματος και τη βελτίωση του καρδιαγγειακού συστήματος τόσο σε ελαφρός ενεργά άτομο όσο και σε υπέρβαρα άτομα.
 
Ωστόσο, για αρκετές δεκαετίες, οι γυναίκες έχουν αμφισβητηθεί για τις φυσικές τους ικανότητες έναντι στους άνδρες και η συμμετοχή τους σε όποιο είδος φυσικής άσκησης περιτριγυριζόταν από διάφορους μύθους και καχυποψία.
 
Οι πιο πολλές από αυτές τις απόψεις περιτριγυρίζονται στο ότι η συμμετοχή μιας γυναίκας σε ένα πρόγραμμα φυσικής άσκησης το οποίο περιλαμβάνει προπόνηση αντίστασης ή προπόνηση δύναμης θα οδηγήσει σε ένα μυώδες σώμα το οποίο θα ξεπερνά τα όρια της θηλυκότητας.
 
Σε αυτή τη περίπτωση για να ενισχυθεί αυτή η άποψη έρχονται στην επιφάνεια παραδείγματα από αθλήματα όπως bodybuilding, powerlifting, weightlifting και αθλήματα στίβου.
 
Εδώ όμως πρέπει να κατανοήσουμε ότι αυτή η μάζα γυναικών ανήκει σε μια εντελώς διαφορετική κατηγορία καθώς η προπόνηση τους αποτελείται από συνεχές υψηλές εντάσεις με σκοπο την συνεχής ανάπτυξη της αθλητικής τους απόδοσης. Σε αυτό το σενάριο είναι αναμενόμενο να υπάρχει εκτεταμένη αύξηση της μυϊκής μάζας καθώς το περιβάλλον εύνοά την ύπαρξη της υπερτροφίας (αύξησή μυϊκής μάζας).
 
Στη μέση αυτής της εξέλιξης τον τελευταίων δεκαετιών ο αθλητισμός, οι προπονητές και οι γυναίκες έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν τη σημασία της φυσικής άσκησης για την ενίσχυση της αθλητικής τους απόδοσης, για να μειωθεί το ρίσκο τραυματισμού αλλά και γενικά για να αναπτύξουν ένα ποιο υγιές τρόπο ζωής.
 
Οι γυναίκες που συμμετέχουν τακτικά σε προπόνηση αντίστασης και δύναμης μπορούν να βελτιώσουν την υγεία τους, να αναπτύξουν καλά συναισθήματα για τον εαυτό τους, να μειώσουν τον κίνδυνο εκφυλιστικών νόσων (οστεοπόρωση) και να εκδηλώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις.
 
Ενώ στο παρελθόν μερικές γυναίκες μπορεί να έχουν αμφισβητήσει την αξία της άσκησης αντίστασης ή ακόμα και να αποφύγουν αυτό το είδος άσκησης λόγω του κοινωνικού στιγματισμού, τα αποδεικτικά στοιχεία δείχνουν σαφώς ότι οι γυναίκες είναι ικανές να αντέχουν και να προσαρμοστούν στις πιέσεις της άσκησης αντίστασης και ότι τα οφέλη είναι σημαντικά.
 
Το σημερινό ενδιαφέρον από τον γυναικείο πληθυσμό στην συμμετοχή προπόνησης αντίστασης και δύναμης αποδεικνύεται από τον μεγάλο αριθμό των γυναικών που τώρα έκαναν το είδος αυτής της άσκησης μέρος του τρόπου ζωής τους.
 
Ωστόσο είναι στην γνώση και στο χέρι του προπονητή/γυμναστή να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα εκγύμνασης το οποίο θα έχει ως απώτερο σκοπό τα προαναφερόμενα οφέλη. 
 
Είναι αναγκαίο να υπογραμμιστούν οι διαφορές που σχετίζονται με το φύλο στη σωματική διάπλαση, τη σύνθεση του σώματος και τις φυσιολογικές αντιδράσεις στην άσκηση κατά το σχεδιασμό και την αξιολόγηση προγραμμάτων αντίστασης και δύναμης.
 
Η κατανόηση αυτών των διαφορών και οι τομείς υψηλής σημασίας σε ότι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό προγραμμάτων για γυναίκες μπορούν να συμβάλουν στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και στη μείωση του κινδύνου διάφορων μυώ - σκελετικών τραυματισμών.
 
 
 
*Σάββας Σάββα, ΒSc (Hons), MSc (Hons)
Stength & Conditioning Coach / Προπονητής φυσικής κατάστασης
Αθλητής Ολυμπιακής Άρσης Βαρών
Athletes Innovation Team 
Τηλέφωνα: 96284851
 
 
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας