Δευτέρα 25 Σεπ, 2017 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Μείωσε τον κιρκάδιο ρυθμό της καρδιάς σου και ζήσε περισσότερο

Μείωσε τον κιρκάδιο ρυθμό της καρδιάς σου και ζήσε περισσότερο

Ιταλοί ερευνητές έχουν βρει ότι, αν έχεις κιρκάδιο ρυθμό σε κατάσταση ηρεμίας πάνω από 70 χτύπους το δευτερόλεπτο (bpm), αυξάνεις τον κίνδυνο να πεθάνεις από καρδιοπάθεια τουλάχιστον κατά 78%.

Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές, για να βοηθήσεις στη μείωση των bpm σου.

1 Σπάσε το Φράγμα


Τρέξε γρήγορα, μην κάνεις μόνο τζόγκινγκ. «Η άσκηση αυξάνει την αποτελεσματικότητα της καρδιάς σου» σου λέει ο Γιώργος Ανδρικόπουλος, καρδιολόγος.

Η διαλειμματική άσκηση μπορεί να αυξήσει τον όγκο του αίματος που αντλεί με κάθε χτύπο κατά περίπου 10%.

Το κανονικό, όμως, τρέξιμο δεν έχει καμία επίδραση πάνω του, σύμφωνα με έρευνα του American College for Sports Medicine.

Δοκίμασε να κάνεις ένα τετράλεπτο τρέξιμο στο 90% του μέγιστου κιρκάδιου ρυθμού σου και μετά κάνε τρία λεπτά τζόγκινγκ στο 70%. Επανάλαβέ το τρεις φορές. Κάνε το τρεις φορές την εβδομάδα, όπως και οι συμμετέχοντες στην έρευνα.

2 Μαγικά Δάχτυλα


Το μασάζ μπορεί να ηρεμήσει το γοργό ρυθμό της καρδιάς σου.

Τεχνικές ηρεμίας μπορούν να μειώσουν την παραγωγή αδρεναλίνης, νορεπινεφρίνης κι επινεφρίνης, ορμονών του στρες που γκαζώνουν την καρδιά σου σε περίπτωση κινδύνου, σου λέει ο Ατμαν Σαχ, αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής στο UCLA.

Βρετανική έρευνα του 2007 βρήκε ότι όσοι έκαναν μία ώρα ρεφλεξολογία (έναν τύπο μασάζ στα χέρια ή τα πόδια) είχαν ρυθμό κατά 8 bpm πιο αργό από αυτούς που δεν έκαναν.

3 Κοιμήσου καλύτερα


Το σκυλί του γείτονα που γαβγίζει μπορεί να κάνει άνω κάτω τον κιρκάδιο ρυθμό σου.

Σε αυστραλιανή έρευνα του 2007 χρησιμοποίησαν θόρυβο για να ξυπνήσουν ανθρώπους κάμποσες φορές σε ένα βράδυ.

Μετά από κάθε ξύπνημα, ο ρυθμός αυξανόταν κατά 13 bpm περίπου. Δοκίμασε να φοράς ωτασπίδες.

4 Αδειασε τα Περιττά


Ταϊβανέζοι ερευνητές που παρακολούθησαν 40 ανθρώπους με πρώιμη καρδιοπάθεια βρήκαν ότι η πίεση της γεμάτης ουροδόχου κύστης ανεβάζει τους χτύπους της καρδιάς σου κατά 9 bpm.

Οταν η κύστη σου φουσκώνει, αυξάνει τη δραστηριότητα στο συμπαθητικό νευρικό σύστημα. Αυτό μπορεί να κάνει τα στεφανιαία αγγεία σου να συσταλούν κάνοντας την καρδιά σου να χτυπάει γρηγορότερα. 

5 Πάρε το Καλάμι σου


Σε έρευνα του UCLA το 2007, αυτοί που έπαιρναν συμπλήρωμα ιχθυελαίου 1.000 mg την ημέρα μείωσαν τον κιρκάδιο ρυθμό τους κατά 6 bpm μόνο σε δύο εβδομάδες.

Το ιχθυέλαιο μπορεί να βοηθήσει την καρδιά σου να αποκρίνεται καλύτερα στο πνευμονογαστρικό νεύρο, που ελέγχει το ρυθμό της.

Το αποτέλεσμα είναι χαμηλότερος ρυθμός σε κατάσταση ηρεμίας, σου λέει ο Ντάριους Μοζαφάριαν, καρδιολόγος στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.


Ολική επαναφορά 


Οσο πιο γρήγορα πέφτει ο κιρκάδιος ρυθμός σου τόσο πιο χαμηλός είναι ο κίνδυνος να πεθάνεις από καρδιακή προσβολή, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2005.

Η έρευνα ακολούθησε 5.173 άντρες για 23 χρόνια.

Αφαίρεσε τον κιρκάδιο ρυθμό σου ένα λεπτό μετά το πέρας της άσκησης από τον μέγιστο ρυθμό σου. Αν η διαφορά είναι πάνω από 35 χτύπους, τότε μάλλον δεν διατρέχεις υψηλό κίνδυνο.

Αλλιώς τσέκαρε τον πίνακα για να δεις πού βρίσκεσαι.

 

** Ο κιρκάδιος ρυθμός (circadian rhythm) είναι μια οποιαδήποτε βιολογική διαδικασία που παρουσιάζει ενδογενή περιοδική μεταβολή στη διάρκεια ενός 24ώρου.

Αυτός ο ρυθμός ορίζεται από ένα κιρκάδιο ρολόι κι έχει παρατηρηθεί σε πολλούς ζωντανούς οργανισμούς, όπως σε φυτά, ζώα, μύκητες και κυανοβακτήρια.

Ο όρος κιρκάδιος προέρχεται από την λατινική λέξη circa, που σημαίνει "γύρω" (ή "περίπου") και diem ή dies, που σημαίνει "ημέρα".

Παρόλο που οι κιρκάδιοι ρυθμοί είναι ενδογενείς, προσαρμόζονται στο τοπικό περιβάλλον από εξωγενείς παράγοντες, πιο σημαντικός από τους οποίους είναι το φως της ημέρας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας