Δευτέρα 10 Δεκ, 2018 | Επικοινωνία
Facebook Header Button   Tweeter Header Button    Youtube Header Button

Τα ανά ηλικία σημάδια στο παιδί που πρέπει να οδηγήσουν σε λογοθεραπευτή

Ελένη Ροδοσθένους
Τα ανά ηλικία σημάδια στο παιδί που πρέπει να οδηγήσουν σε λογοθεραπευτή

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τις διαταραχές λόγου ομιλίας και επικοινωνίας σε παιδιά και ενήλικες. Ο ρόλος του λογοθεραπευτή είναι η πρόληψη, αξιολόγηση, διάγνωση και αποκατάσταση των διαταραχών αυτών από την βρεφική κιόλας ηλικία.
Οι γονείς πρέπει να ανησυχήσουν και να έχουν υπόψη του πως η γλωσσική ικανότητα και ανάπτυξη, ολοκληρώνετε πριν ακόμα το παιδί ενταχτεί στο σχολείο.


Σε παιδιά μικρής ηλικίας 18 – 30 μηνών είναι πολύ σημαντική η παρέμβαση, αφού σε αυτή την ηλικία το παιδί έχει πολλές δυνατότητες βελτίωσης και ανάκαμψης εάν ακολουθήσει σωστή συμβουλευτική και θεραπευτική αγωγή.


Τα παιδιά ωφελούνται περισσότερο από τη θεραπεία σε ηλικία 2 – 4 ετών παρά σε πιο μεγάλη ηλικία.


ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ όταν σε:

Ηλικία 1-3 μηνών το βρέφος:

  • Δεν χαμογελά
  • Δεν δείχνει να παρακολουθεί πρόσωπα ή αντικείμενα
  • Δεν αντιδρά σε φωνές οικείων προσώπων
  • Δεν παράγει διάφορα φωνήματα, κυρίως φωνήεντα
  • Δεν αντιδρά σε δυνατούς και έντονους ήχους

 

Ηλικία 3-6 μηνών:

  • Δεν εκφράζεται με γέλιο ή κλάμα
  • Δεν προσπαθεί να γυρίσει προς τον ομιλητή
  • Δεν αναγνωρίζει τη φωνή των γονέων του
  • Δεν ανταποκρίνεται σε οπτικά, απτικά ή λεκτικά ερεθίσματα
  • Δεν παράγει επαναλαμβανόμενους ήχους

 

Ηλικία 6-9 μηνών:

  • Δεν χρησιμοποιεί διαφορετικούς ήχους σε συλλαβές
  • Δεν ανταποκρίνεται προς την πηγή του ήχου
  • Δεν διαφοροποιεί τη συμπεριφορά του με μη οικεία πρόσωπα
  • Δεν ανταποκρίνεται στο όνομα του
  • Δεν αναζητεί οικεία αντικείμενα
Ηλικία 9-12 μηνών:
  • Δεν συνδυάζει συλλαβές
  • Δεν χρησιμοποιεί λέξεις με σημασία (1 έτος)
  • Δεν χρησιμοποιεί νοήματα για να επικοινωνήσει
  • Δεν εκτελεί απλές εντολές
  • Δεν ανταποκρίνεται όταν του μιλούν
  • Δεν δείχνει ενδιαφέρον σε καινούργια περιβάλλοντα
Ηλικία 1-2 ετών:
  • Δεν χρησιμοποιεί 10-50 λέξεις (18 μηνών)
  • Δεν χρησιμοποιεί 100-200 λέξεις (24 μηνών)
  • Δεν προσπαθεί να μιμηθεί την ομιλία
  • Δεν δείχνει
  • Δεν έχει καλή βλεμματική επαφή με τον ομιλητή
  • Δεν εκτελεί διπλές οδηγίες
  • Δεν αναγνωρίζει 5 βασικά μέρη του σώματος
  • Δεν χρησιμοποιεί βασικές χειρονομίες
  • Δεν συνδυάζει 2 λέξεις για να φτιάξει μικρές φράσεις (24 μηνών)
  • Δεν παίζει με διάφορα παιχνίδια συμβολικά
Ηλικία 2-3 ετών:
  • Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση ομιλίας
  • Δεν έχει λεξιλόγιο 300-400 λέξεων
  • Δεν φτιάχνει προτάσεις 3 λέξεων
  • Δεν ακολουθεί οδηγίες 2 σκελών
  • Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
  • Δεν κάνει ερωτήσεις
  • Δεν χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό
  • Δεν δίνει προσοχή στους περιβαλλοντικούς ήχους
  • Δεν τον ενδιαφέρουν παιδικά τραγουδάκια
  • Δεν παρακολουθεί εικόνες από παραμύθια

 

Ηλικία 3-4 ετών:

  • Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση ομιλίας
  • Δεν έχει λεξιλόγιο 500-600 λέξεις
  • Η ομιλία δεν είναι κατανοητή στο 75% από αγνώστους
  • Δεν προφέρει τα περισσότερα φωνήματα σωστά, εκτός συριστικών και παλλόμενων
  • Δεν κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων
  • Δεν εμπλέκετε σε παιχνίδι με άλλα παιδιά
  • Δεν μιλά για γεγονότα της καθημερινότητας του
  • Δεν χρησιμοποιεί την άρνηση
  • Δεν κατανοεί επίθετα
  • Δεν παίζει φανταστικό παιχνίδι

 

Ηλικία 4-5 ετών:

  • Η ομιλία δεν είναι κατανοητή 100% από αγνώστους
  • Δεν μιλάει με ολοκληρωμένες προτάσεις
  • Δεν προφέρει τα περισσότερα φωνήματα σωστά, εκτός ίσως συριστικών και παλλόμενων
  • Δεν ενδιαφέρεται να παίξει με άλλα παιδάκια
  • Δεν μπορεί να διηγηθεί μέρος μιας ιστορίας ή ενός γεγονότος
  • Δεν χρησιμοποιεί μολύβι για να γράψει ή να ζωγραφίσει
  • Δεν μετράει μέχρι το 10 (5 ετών)
  • Εμφανίζει επιθετική συμπεριφορά

 
Ελένη Ροδοσθένους  B.A., M.S.c
Λογοπαθολόγος – Λογοθεραπεύτρια


 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας